Dagens photoshop tutorial

Idag valde jag en photshop tutorial vid namn "Create a magical flaming heart illustration" som kan hitta här:
http://psd.tutsplus.com/tutorials/photo-effects-tutorials/create-a-magical-flaming-heart-illustration-in-photoshop-basix/

Denna tutorial innehöll arbete med pen tool vilket jag vill bli bättre på, mycket användning av warp funktionen under transform som jag aldrig använt innan  plus massa små tricks och knep för att få bilden att ser mer verklig ut.

Tutorialen var inte svår även om den var pillig men något negativt var att vissa saker fick man ladda ner färdiga istället för att göra dem själv i photoshop och då lära sig det också. Ett exempel på det är dimman inuti hjärtat som fanns att ladda ner färdigt från sidan.
Annars det så var det en bra tutorial för de som precis som jag ligger på lätt/medelnivå inom photoshop.

Här är mitt resultat.

Jag inverterade också färgerna i den färdiga bilden för skoj skull.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0