Praktikmöte med de skäggiga damerna

Så idag har jag haft ett praktikmöte med min kommande praktikplats.
Sen jag skrev senast om min praktikplats så har platsen ändrats från Pixcode till Thebeardedladies Consulting.
Pixcode ska inom en snar framtid lägga ner sin webbavdelning så Henrik Bergström från Pixcode frågade ett annat företag han har hjälpt till att starta om jag kunde få vara där istället.
För detta kommer jag vara evigt tacksam till Henrik som kunde lämnat mig i bakvattnet men som inte gjorde det. Så nu ska jag vara på The Bearded ladies som är ett spelföretag här i Trollhättan och sitter borta på Innovatum.
Jag kommer förhoppningsvis få jobba lite med webb då Henrik är lite intresserad att starta en blogg för företaget och göra dess kundkontakt lite mera aktiv och personlig men eftersom det är ett spelföretag kommer jag kanske få sitta och modellera lite i Maya så det är dags att damma av den kunskapen också. Ska försöka modellera lite i dagarna som kommer är det tänkt.
Jag ska också läsa på mer om företaget och det senaste spelet det släppt som heter Landit Bandit och finns att köpa till Playstation 3 Online.
Stället verkar riktigt fint och består av fem trevliga killar i fina lokaler, jag tror jag kommer trivas där.
Deras hemsida är www.thebeardedladiesconsulting.com och där kan man se trailer för spelet, lite info om killarna men också en mycket rolig slumpgenerator för att ta fram företagsnamn...för vad tror ni The Bearded Ladies kom ifrån egentligen?

Som ni ser har jag också bytt bakgrund på bloggen, vad tycks? Det var ett försök till att skapa en bakgrund där man inte skulle kunna se var den börjar och slutar men av nån anledning kan man nog se det ändå men jag tycker den duger tills vidare.

Kommentarer
Postat av: PappaPer

Kunde inte Pixoe kläckt ur sig det med en gång? Hur blir det med skrivandet nu då?

2010-08-20 @ 14:23:34
Postat av: Anna

De visste inte det förrän nu och Henrik var som sagt snäll nog att skaffa mig en annan praktikplats så allt är fortfarande bra.



Skrivandet överlever då kunden fortfarande existerar så istället för att få en kontakt får jag nu två olika.



Är ganska nöjd med situationen tills vidare.

Tack föresten för att du var den första som kommenterade på den här sidan. Lite kul.

Postat av: Mikaela

Härligt att det löste sig Anna, verkar som du kommer trivas bra :) det är ALLTID lättare att arbeta med killar :D så är det bara. kram

2010-08-21 @ 17:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0