Söktjänster

Kom på en tanke igår när jag satt och sökte på ett klipp på youtube, men också gånger innan.
I dagen läge kan man bara söka på taggningsbara fraser på som personen som lagt upp klippet har taggat klippet med.
Därför kan det bli svårt att hitta klipp oftare än biland om man inte söker på samma ord som personen taggat med.
Jag har många gånger haft problem med detta och det har funnits saker som jag inte hittat för att jag har gjort fel ordval.
Jag kommer bli så glad den dagen då sökmotorerna kan söka igenom själva klippet själva och hitta frasen bara för att personen i det säger ordet.
Kan ni förstå hur det skulle revolutionera sökfunktionen på nätet?
Om den själv kunde söka igenom videoklippet etc och hitta ordet där som man söker?

Detta skulle kunna fungera med musik också som om du kunde en strof ur låten skulle du kunna hitta den.
Då skulle vi aldrig längre vara slavar för taggningen varken som sökare eller uppladdare.
Någon som har någon idé på hur vi skulle kunna göra detta?
Jag tror det skulle bli coolt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0