Spotify har missat reklam-tåget

När jag sitter och lyssnar på Oasis på spotify blir jag efter en låt avbruten av reklam och det är att acceptera om inte gilla när man har reklamversionen av Spotify.

Men det jag undrar över är just varför blir Oasis avbruten av reklam för "Dev" som tydligen är någon ny sorts plastpop-artist. Tydligen var hon med och gjorde låten "Like a g6" som ska syfta på något slags flygplan som inte existerar.
Varför tar inte Spotify chansen och skicka reklam till mig som jag faktiskt skulle kunna gilla? Reklam som skulle stämma med min musikstil. De sitter på en guldgruva eftersom de vet exakt vilken slags musik jag lyssnar på.

Nu för tiden är mycket reklam vinklad för att komma till rätt målgrupper. Detta är något som händer med stor framgång på t.ex. facebook där vi frivilligt berättar exakt vad vi gillar och från det får reklam på sidan som vi kan reagera positivt på.
Finns till och med en chans att facebook säljer vidare den här informationen till andra reklamföretag så de vet vem som e vem och vem som gillar vad.
Så varför gör inte Spotify detta? De skulle nog tjäna mer på det och jag skulle få slippa höra samma plastpopsreklam om och om igen och istället för höra reklam som jag skulle kunna använda till något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0