3d font i analoga material

Idag har jag gjort klart en av uppgifterna för min grafiska sommarkurs. Det handlade om att skapa en 3d-font av analoga material. Sättet vi modulerade upp ordet skulle representera ordets betydelse för oss. Vi fick välja mellan 5 olika ord och jag valde ordet "sorrow".
Min modell är gjord av svartmålad bucklig frigolit, med pappersbokstäver målade i olika klara färger på framsidan. Detta symboliserar att även när man känner sig ledsen vill man fortfarande visa upp en solig framsida för sin omvärld.

Bokstäverna är fotograferade nära varandra för att symbolisera hur liten och hoptryckt man kan känna sig när man är sorgsen. Jag tog korten med förhöjd mättnad på kameran för att förstärka effekten av klara färger, och tog även bilder med en solariserad och negativ effekt för skoljs skull.


Kommentarer
Postat av: Fredrik Lilja

Riktigt bra jobbat! :) Du har verkligen tänkt till djupt på uppgiften och vad fonten och ordet representerar, gillar även din tanke bakom kortet att man känner sig liten när man är ledsen.



Sista bilden ger en "mörk" bild i sig just att det är ett sådant negativt ord som sorrow som lyses upp och med klara färger, motsägande liksom och...ah kommer inte på ordet men förhoppningsvis förstår du vad jag menar :P

Keep up the good work!

2011-06-28 @ 18:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0