Tips för synonymsök och underliga grafikprogram

Vill tipsa de ordintresserade om ett alternativt sätt att leta efter synonymer gömt i en av mina gamla kursböcker. Visualthesaurus
Här kan du söka på synonymer på ett mer flytande sätt. Sök på ett ord och sedan kommer dess synonymer upp som i en tankekarta där du sedan kan klicka dig vidare till de andra orden och dess synonymer.
Text och ord bör kanske vara i en mer flytande form då språket alltid förändras av dess användare.
Vet inte hur användbar den är i längden, men den är en bra påminnelse och definitivt rolig i några minuter.

Nästa tips är ett gammalt grafik och teckningsprogram som kan fungera som en påminnelse att vi inte alltid har kontrollen. I texten där jag läste om den handlade om självständighet hos ett program mot att endast vara ett verktyg som gör vad den blir tillsagd: Auto Illutrator, finns att ladda ner här

Detta ritprogram är definitivt inte bara ett verktyg och du får nästan försöka samarbeta med det än ge det direkta order. En rektangel du ritar kan programmet få för sig ska vara ett barns ritning av ett hus. Det beror på programmets inställningar. Detta program är dock så gammalt att bara vi med Classic OS 8/9, Carbon OS X och Windows XP kan få lite kul.
Ja jag har fortfarande Windows XP på min stationära. Det funkar utmärkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0