15 saker från Cristina Stielli.

Vill tipsa om en bloggserie av Cristina Stielli som är inne på sin 6e del av 15 om att inte så stilla och stampa. Att göra något åt idéerna vi har men också att inte vara rädda för att ta stegen.
Mina favoritdelar hittils är del 2 "Plötsligt händer det inte" som motarbetar tanken på trisslotten och gevaliareklamen.
Del 3
där det handlar om att får ordning på dina livsdrömmar genom att numrera dem efter hur mycket du vill men också är beredd på att genomföra dem, och del 5 där Cristina rakt ut säger frasen som åtminstone min pappa kört med så länge jag kan minnas: "Vad är det värsta som kan hända om du försöker?" och ännu viktigare "vad kommer att hända om du inte försöker?..."
Tidigare idag frågade jag folk på twitter om de visste vad de ville jobba med och hur de kom på det.
Detta för att jag själv känner mig sliten mellan olika fält och ville veta om jag var ensam eller vad andra kan ha gjort för att hjälpa detta innan mig.

Jag kunde inte vara den första, men detta är fortfarande inte något jag nånsin hör mina vänner prata om, om man inte frågar dem väldigt specifikt.
Därför kan det här bli en ensam känsla. "Alla andra verkar ju veta exakt vad de vill.."

Detta är såklart en överdrift men när det gäller känslor är överdriften kung.
Jag fick svar vilket jag inte brukar få på mina öppna frågor på twitter. Jag blev glad av svaret från Cristina, men nästan mer glad är jag över faktumet att någon läste min fråga.

Kommentarer
Postat av: Christina

Jag tror att vi måste hjälpas åt. Jag kanske har börjat förstå vad jag verkligen vill göra ... jag är något över 45 ... Vi får aldrig sluta röra oss mot drömmarna vi trots allt har ;) Glad att ha "hittat" dig på twitter!

2011-10-23 @ 21:21:29
URL: http://blogg.tara.se/christina-stielli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0